حجت الاسلام والمسلمین دکتر محسن قنبری، معاون ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی العالمیه، در ششمین گردهمایی «مبلغان مهاجر» مبلغان افغانستانی (ایام فاطمیه) با استناد به آیات قرآن ارتباط کلامی با مخاطب را مهم شمرد و گفت: در بحث ارتباط کلامی با مخاطب باید با زبان او سخن گفته شود، بدین معنا که سبک زندگی و فضایی که مخاطب در آن زندگی می‌کند را باید شناخت و با توجه به آن نسبت به برگزاری فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی اقدام کرد.

دکتر قنبری با اشاره به تأثیر ارتباطی و تبلیغی اینترنت و شبکه‌های مجازی در زندگی امروز مردم گفت: فضایی که هم اکنون آحاد افراد جامعه در آن زندگی می‌کنند و نفس می کشند و ارزش‌های اخلاقی و سبک زندگی خود را از آن می‌گیرند متأثر از فضای مجازی است و اهمیت حضور مبلغان در این عرصه را گوشزد می‌کند.

او تأکید کرد: مبلغان در کنار فعالیت‌های تبلیغی نباید از حضور در فضای مجازی غافل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری: آسان و روان و صریح گفتن در بیان مطالب تبلیغی را یک ضرورت در عرصه ارتباط با مخاطب شمرد و تصریح کرد که فعالیت‌های شبانه‌روزی دشمن با هدف گمراه کردن افراد جامعه یکی از دلایل دین‌گریزی است و این مشکل جز با فعالیت‌های مستمر و دغدغه‌مند مبلغان برطرف نمی‌شود.

دکتر قنبری افزود: نیکو سخن گفتن در تبلیغ موجب می‌شود مخاطب به سمت مطالب دینی سوق پیدا کند و البته در مقابله با معاندان و دشمنان اسلام باید با صلابت و اقتدار صحبت کرد تا اطمینان و دلگرمی در دل مخاطب ایجاد شود.

 

معاون ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی گفت: «تبلیغ» وظیفه اصلی طلاب است و مبلغ به عنوان پدری مهربان و دلسوز پیگیر مشکلات دین و دنیای مخاطب است. تمام فعالیت مبلغان باید به گونه‌ای باشد که نتیجه‌اش رسیدن به خداوند متعال و قرب اوست تا مصداق آیه 20 سوره جن «قُلْ إِنَّمَا أَدْعُو رَبِّي وَلَا أُشْرِكُ بِهِ أَحَدًا» قرار بگیرد.

 

عکاس: مهدی صالحی

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=17086

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب