حجت الاسلام والمسلمین اکبر فلاح نژاد، نماینده دفتر مقام معظم رهبری در افغانستان در ششمین گردهمایی «مبلغان مهاجر» مبلغان افغانستانی (ایام فاطمیه) بر نقش به‌سزای حضور مبلغان بومی در کشور افغانستان در افزایش دین‌پذیری افراد جامعه اشاره کرد و گفت: حضور مبلغان بومی می‌تواند نقش به‌سزایی در روند افزایش دین‌پذیری جامعه ایفا نماید.

نماینده دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در افغانستان افزود: جایگاه روحانیت در فرهنگ مردم افغانستان جایگاه بسیار محترمی است و مردم از روحانی می‌خواهند بشنوند که چگونه زندگی کنند و چطور تصمیم بگیرند. مردم به روحانیون نیاز دارند و حضور روحانی و مبلغ در افغانستان لازم و ضروری است.

او تحمل سختی‌ها را از ویژگی‌های بارز حضرت فاطمه سلام الله علیها برشمرد و گفت: بی‌تردید تبلیغ و فعالیت‌های فرهنگی در افغانستان بدون زحمت و سختی نخواهد بود. باید توجه داشت که این امر موجب می‌گردد پاداش و جزای فعالیت‌های مبلغان دو چندان شود. آحاد افراد این کشور مشتاقانه منتظر حضور مبلغان گرامی در مدارس، هیئت ها، مساجد و … هستند.

حجت الاسلام و المسلمین فلاح‌نژاد امر تبلیغ را توفیقی از سوی خداوند متعال دانست و اظهار کرد: با توجه به آیه شریفه «وَمَن أَحسَنُ قَولا مِّمَّن دَعَا إِلَى ٱللَّهِ» وظیفه بزرگ تبلیغ دین خدا توفیقی است که نصیب طلاب شده است و بهترین فعالیتی که یک طلبه و عالم می‌تواند انجام دهد همین تبلیغ است. مبلغان توجه داشته باشند که تبلیغ آنان قبل از آن که برای مخاطب مفید باشد، در مرتبه اول برای خود مبلغ نفع و فایده خواهد داشت.

وی در بخش پایانی سخنان خود به ملزومات فعالیت‌های تبلیغی اشاره کرد و گفت: در نظر گرفتن رضایت خواند متعال در امر تبلیغ، دوست‌داشتن مخاطب و تحمل سختی در این امر، از ملزومات یک تبلیغ موفق است.

 

عکاس: مهدی صالحی

 

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=17102

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب