کتاب “کلیات فلسفه ” حاصل سالها تجارب مفید علی شیروانی در ویرایش و تألیف کتب حکمت و فلسفه اسلامی است و به عنوان کتاب درسی فلسفه با همراهی ویژگی های زیر:
– متن کتاب به زبان روان، قابل فهم، با توضیح کافی و به زبان فارسی عربی در هر مبحث به همراه خلاصه مطالب و سوالات نوشته شده است.
– سرفصل های کتاب بر اساس عناوین و موضوعات بدایة الحکمه تألیف (علامه سید محمد حسین طباطبایی) تنظیم شده است و به گونه ای است که طلبه پس از فراغت از تحصیل آماده فراگیری ختم الحکمه می شود. از آن.
– در درس ها بنا به مقتضیات هر موضوع، عباراتی از کتاب بدایه الحکمه و آیاتی از منظومه محقق (سبزواری) نقل شده است تا دانش آموز با ادبیات عرب متون فلسفی قدیم و جدید آشنا شود. و…
علی شیروانی (زاده ۱۳۴۳ در تهران) محقق و مترجم در رشته فلسفه، منطق، فقه و اصول و عضو هیئت علمی گروه فلسفه و کلام دانشگاه و دانشگاه است. مهمترین اثر او ترجمه و شرح دو کتاب بدایه الحکمه و نهایه الحکمه از آثار محمدحسین طباطبایی است.
در مبحث فلسفه، کمبود کتاب هایی که با هدف آموزش فلسفه و به عنوان کتاب درسی تهیه شده باشد و کاستی های گوناگونی که در آنها مشهود است، باعث شده است که در سال های اول، اصل مسائل درک و درک درستی نداشته باشد. ، اما پس از سالها تمرین ممکن می شود و میل به پرداختن به موضوعات فلسفی را کاهش می دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=7766

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *