ازلیت فعل باری و حدوث عالم: مقایسه دیدگاه ملاصدرا (ره) و امام خمینی (س)

اين کتاب 520 صفحه اي که نوشته اسماعيل دانش است به مقايسه ديدگاه ملاصدرا و امام خميني (ره) پرداخته است. چاپ اول اين کتاب را مؤسسه چاپ و نشر عروج در يک هزار نسخه منتشر کرده است.

در مقدمه اي که دکتر زهرا مصطفوي بر اين کتاب نوشته آمده است: « کتابي که پيش روي خوانندگان قرار دارد، مجموعه اي از نظرات بديع حضرت امام را پيرامون مسائلي از جمله صفات الهي، حقيقت اراده، حدوث زماني و غيره گردآوري نموده و با مقايسه با نظرات ديگر فلاسفه و عرفاي اسلامي، جايگاه و ويژگي هاي نظر حضرت امام را آشکار نموده است. همچنين ايشان در هر زمينه نقد و نظرات خويش را بر مطالب فلاسفه افزوده و کتابي براي اهل فنّ فراهم آورده اند.

در مقدمه اي که نويسنده اين کتاب بر آن نوشته نيز آمده است: «درباره ازليت فعل باري و حدوث عالم از ديدگاه امام خميني (ره) تاکنون پژوهشي در قالب کتاب، پايان نامه، مقاله و… صورت نگرفته است؛ ولي از نگاه ساير فلاسفه، خصوصا ملاصدرا درباره حدوث و قديم، پژوهش هايي انجام شده است؛ از اين رو، پژوهش انجام شده در اين کتاب کاملا جديد و تازه خواهد بود که در 6 فصل سامان يافته است.

با توجه به دشواري بحث، نگارنده تلاش کرده است که تا حد امکان مطالب هر فصل را به صورت اختصار بيان نمايد و در آخر هر فصل نتيجه گيري کند و ديدگاه امام خميني (ره) و ملاصدرا را با يکديگر مقايسه، و وجه اشتراک تمايزات را بيان نمايد.

نويسنده مقدمه کتاب: زهرا مصطفوي
ناشر کتاب : موسسه چاپ و نشر عروج
نوع جلد: جلد نرم

قطع: وزيري
سال نشر: 1396

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=1795

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب