در آعوش قلبها

در آغوش قلب‌ها نمونه کوچکی از عمق علاقه آزادگان جهان به امام خمینی(ره) است، کتابی که در آن خاطراتی از علاقمندان امام در افغانستان جمع آوری شده است. محمدسرور رجایی، شاعر و فعال فرهنگی افغانستانی، که تلاش می کرد تا در قالب ارائه کارهای فرهنگی، اشتراکات دو ملت ایران و افغانستان را نشان دهد، این بار به سراغ سروده ها و آثاری رفته که نشان دهنده علاقه افغانستانی ها به امام(ره) است اما سال ها منتشر نشده بود.

درباره کتاب در آغوش قلب‌ها

این اثر دربردارنده ۳۴ قطعه از خاطرات اهالی فرهنگ، فعالان ادبی و فرهنگی افغانستان و ۵۵ قطعه سروده شده از شاعران این کشور است. سروده ها در قالب های مختلف غزل، مثنوی، نیمایی و … به نظم در آمده که همگی بیانگر ارادت شاعران به امام(ره) است. همچنین مجموعه ای از تصاویر مربوط به برگزاری جلسات رحلت امام(ره) در روستاها و شهرهای افغانستان از دیگر موضوعات پرداخته شده در این کتاب است.

به گفته گردآورنده این اثر؛ بخش اول کتاب، شعرهای شاعران افغانستانی درباره امام(ره) است که پراکنده و کسی به آن توجه نکرده بود. بخش دوم، خاطرات افغانستانی‌ها اعم از آدم های معروف و ناشناخته درباره حضرت امام است. بخش سوم هم عکس های دیده نشده از مراسم های بزرگداشت و ترحیمی است که افغانستانی ها در نقاط مختلف افغانستان برای امام(ره) برگزار کرده بودند. در واقع کتاب «در آغوش قلب ها» منتشر شد تا به همه دوستان ایرانی و افغانستانی یادآور شود که ما هم امام(ره) را می شناختیم و دوستش داشتیم و داریم.

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=4016

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب