حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید حسن صالحی، مدیر مجمع روحانیت شمال افغانستان، ضمن معرفی فعالیت‌های مجمع روحانیت شمال افغانستان به تشریح و معرفی همایش مبلغان مهاجر پرداخت و گفت: مجمع روحانیت شمال اولین اعزام را با اعزام یکصد نفر از مبلغان آغاز کرد و این اعزام‌ها در سال‌های بعد تا نهصد نفر در مناسبت های مذهبی افزایش یافت.

دکتر صالحی افزود: برای ارتقای مباحث تبلیغی، بیش از ۱۲۰۰ مصاحبه برگزار شد و از اولین اعزام تاکنون برای ۱۵۰۰ نفر از مبلغان، پرونده تبلیغی تشکیل شده که اکثر مبلغان دارای تحصیلات سطح ۴ حوزوی، یا دکتری هستند. مبلغان یادشده از ولایات مختلف افغانستان اند و اعضا و همکاران اجرایی هم به همین شکل از مناطق مختلف افغانستان هستند. درواقع، مجمع از همه افغانستان است و اختصاص به شمال افغانستان ندارد.

حجت الاسلام صالحی جایگاه و اهمیت حضرت فاطمه زهرا (س) را در فرهنگ دینی و نگاه معرفتی مبلغان مهم و بی‌بدیل توصیف کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی همه ماست و در ابعاد مختلف می‌تواند الگو باشد. یکی از این ابعاد که می‌توانیم برای الگوگیری از آن حضرت توجه کنیم در بحث تبلیغ است. حضرت زهرا (س) در مسجد تبلیغ می‌کند و بهترین زمان حضور مردم را برای تبلیغ انتخاب می‌کند.

 

ششمین گردهمایی بزرگ مبلغان مهاجر به مناسبت اعزام تبلیغی ایام فاطمیه (س) روز چهارشنبه بیست و دوم قوس 1402 به کوشش مجمع روحانیت شمال افغانستان، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در افغانستان با حضور پرشور علما و روحانیون افغانستان در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

 

عکاس: مهدی صالحی

 

لینک کوتاه مطلب : https://ofoghandisha.com/?p=17128

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب